Historie

Sinds 1991 mag ik over lands wegen rijden.

Begonnen in een Datsun Stanza, daarna een Renault Clio 1.4 RT. (deze wagens deelde ik met mijn moeder)
Mijn 1e eigen auto was een Renault 5 GT Turbo en na 5 jaar werd deze schitterende auto op gevolgd door een zwarte Renault Clio 1.8 RT.
De zwarte Clio bleek een rampenbak en na 1/2 jaar ingeruild voor een nieuwe Renault Mégane Coupé 1.6e.
Deze coupé was mijn introductie in het club en tuning wereldje.
Geweldige tijd mee gehad, de Renault Mégane Club opgericht en veel fantastische meetings mee gehad.
Maar dan wordt je vader en dus opzoek naar iets ruimers, dit werd een blauwe Mégane 2 1.6 16v.
De bedoeling was om aan deze auto niks te doen maar een andere velg werd een stukje verlagen, spoilertje hier spoilertje daar en aan het eind stond er een schitterende showcar op airride.
Maar hoe mooi de auto ook was en zaten toch behoorlijk wat nadelen aan het hebben van zo’n auto als dagelijks vervoer middel.
Dus maar weer opzoek naar wat anders, eind 2006 wat persberichten gelezen over een cross over van Nissan, de Qashqai.
In januari 2007 de auto in het echt gezien en daarna zonder er in gereden te hebben er 1 besteld, een 2.0 Tekna Premium met alles er op en er aan.
In 2009 wat veranderingen op mijn werk waardoor ik meer kilometers ben gaan maken dus een benzine kon maar beter een diesel worden en in de file is een automaat ook wel erg fijn.
Het SUV achtige van de Qashqai beviel me prima dus opzoek naar weer iets hoog op de wielen en dan een segment hoger.
Dit is een Volvo XC60 D5 Geartronic Summum geworden.

Hieronder wat foto’s van mijn auto’s, helaas geen foto’s van de Stanza en de 1e Clio.

Hier de foto’s die gemaakt zijn tijdens de restauratie van de EBS 5 GT Turbo.
(Foto’s gemaakt door de vorige eigenaar)